Kinek ne jutna eszébe ennek a címnek a kapcsán Tímár Péter zseniális filmje, ahol a ládagyárban dolgozó nőket kukkolják a férfiak. Azonnal fel is merül(het) a gondolat: vajon ez egészséges-e? Hol vannak az egészséges erotika határai, amitől kezdve már nem mondható annak?
Ráadásul ebben a filmben a kukkolást még ki is adják a férfi vezetők, pénzzé, érdekké téve a felfedezett lehetőséget. Mindaddig, amíg a nők ezt nem fedezték fel, nekik ez nem fájt, nem volt kellemetlen, a kukkolóknak pedig örömöt adott és hasznot hozott.
Ennek kapcsán megállapíthatjuk azt, csak addig lehet az erotika egészséges, amíg az a másik embernek semmilyen szinten és minőségben nem ártó, nem bántó. Sem testi, sem lelki szinten. Kihasználni a másik ember kiszolgáltatottságát, kiadni, vagy akaratán kívül bármire felhasználni mérhetetlenül demoralizáló. (Mindezek ellenére ez egy kiváló vígjáték, újra és újra imádom megnézni!)
Röviden ennyit az egészséges illetve egészségtelen erotikáról. No de mi maga az erotika, és mi a különbség az erotika és a szex között? A görög Erósz Istenség nyomán az erotika szó jelentése "kívánni", de valójában az erosz a szerelem egyik fajtája és neve is, mégpedig a testi szerelemé. Az erotika a szex iránti vágy, felfoghatjuk úgy is, mint a szex előszobája. ( Kivéve a gyors szexet, ahol a vágy fellobbanásának a pillanatában szinte már el is indul az aktus.) Az erotikus ( ember, mű, tárgy, művészeti alkotás, film, stb…) buja, szexuális szenvedélyre vonatkozó; szexuális izgalom kiváltására való képességgel rendelkező.
Ettől én kis koromban úgy féltem, iszonyodtam, mint a tűztől, miközben nyilván vonzott is. Ennek kapcsán rengeteg negatív élményt, történést vonzottam be, de valami hozott őstudás és bátorság által vezérelve mindig azt kerestem, mindig abba mentem bele, amitől féltem. Annyi szégyen, kétely, bűntudat és elfojtott vágy volt bennem, ( plusz még egy jó adag önbizalom hiány), hogy tele voltam zavarral. ( Erre szoktam mondani, hogy csak az tud zavarba jönni, akiben zavar van.) Úgyhogy sok olyan helyzetbe mentem bele, amiért utólag haragudtam magamra. Márpedig azt az elején tisztáztuk, hogy ami ártó, bántó, vagyis önlehúzó, az nem egészséges. No de hogyan is lehetne egészséges az erotika, és egészséges a szexualitás mindaddig, amíg ezen az embernek stressze van? Amíg a mélyben ott van a szégyen és a bűntudat, ez fog ráülni az egészre.
Úgy gondolom, hogy éppen azért a szex és az erotikus tartalmú oldalak a legnépszerűbbek az interneten , hogy végre feldolgozódjon, kipörögjön ez a sok elfojtás, és hozzátapadt negatív érzés. Keresztény kultúránkból fakadóan olyan végletig mentünk el ebben, hogy most a másik véglet az, amit meg kell élni. ( A ló másik oldalára való átesés tipikus esete.) Túl sokáig tartották félelemben az embereket a legalapvetőbb és legtermészetesebb ösztön érzés és késztetés jelenléte végett. A végletek pedig mindig együtt járnak.
„A paráznaságot igen sokféleképpen lehet értelmezni. Mindenesetre valahogy az egész szexualitáshoz hozzárendelődött valami koszos, bűnös, sötét dolog, mint bizonyos gyógyszerek káros mellékhatása.
A nemek közötti új egyensúlyban mindennek el kell tűnnie. Addig nem lesz egyensúly,- és nyilván egészséges erotika- amíg a szexualitás nem kerül a méltó helyére. Amíg óvodás gyermekként zavarba jövünk attól, hogy egyáltalán a saját nemi szervünkkel tisztában legyünk, és totálisan elfogadjuk azt, addig minőségi szexről sincs szó. A paráználkodás nem más, mint amikor önmagunk lelki akarata ellen cselekszünk.” ( Részlet a 2012-ben megjelent Tiszta szex c. könyvemből.)
Tehát ahhoz, hogy az erosz, vagyis a testi szerelem, és az utána való vágyakozás egészséges legyen, meg kell tanulnunk stressz nélkül meglátni, megélni. Ki kell pucolnunk a saját életünkből, illetve a generációk során belénk tapadt, bennünk ragadt stresszeket, ( szégyent, bűntudatot), lehúzó hitrendszereket. Csakis ezáltal kerülhet vissza a szexualitás és erotika a méltó, őt megillető helyére. Az egészséges erotika felcsigázza bennünk a vágyat, hogy még nagyobb szenvedéllyel élhessük meg ezt a fantasztikus, gyönyörökkel teli kölcsönös energia áramoltatást, a szexet. Úgy gondolom, az is segítheti a tisztulást, a stressz oldását, és a felnövést, ha zavartalanul szembenézünk vele, hogy egész konkrétan mi is az a szex, minek az előszobája az erotika, mire is vágyunk annyira? A már említett Tiszta szex című könyvemben egy külön fejezetet szenteltem ennek a témának, „A szerető 7 csillaga” címszóval. És mivel az erosz a testi, kémiai szerelemre vonatkozik ( a fília az érzelem, a lelkek szerelme, az agapé a szellemé), így most nézzük pusztán az érzékszervekkel megvalósítható konkrét gyönyöröket, és azt is először a nők szemszögéből:
„A szexben egy férfi maximum 7 csillagot kaphat a fizikai szinten. Ezek a következőkért járnak: 1. Csókolózás. Mmmm…Igazán jól tudjon csókolni. Passzentosan… 2. Simogatás, érintés, ölelés, mindaz, amit a kezével a bőrön tehet. 3. Klitorális orgazmus az ujjak által 4. Vaginális orgazmus (vagy annak a lehetősége) szintén az ujjak által (klasszikus szakszóval: „ujjazás ) 5. Klitorális orgazmus a nyelv által, azaz orális szex 6. Maga az „action”, azaz az aktus, a coitus. 7. Extrák, erről mindjárt bővebben.”
A férfiak szemszögéből nézve:
1. Csókolózás. 2. Simogatás, érintés, ölelés 3. A pénisz ( és herék) kézzel való izgatása. 4. Orális szex. 5. Maga az aktus. 6. Extrák.
(Már is kiderült, hogy bizonyos szempontból mi gazdagabban vagyunk fölszerelve. Bizony. Nekünk többféle orgazmusunk van. )
Nézzük mindezt részletesebben.
1. Csókolózás.
A jó csók egy kicsit olyan, mintha az ember visszakapná a saját csókját. Épp úgy csókol a másik, mint mi magunk, ugyanaz a ritmusa, mélysége, stílusa. Mintha forgatókönyve lenne arról, hogyan mozdul a nyelvünk, annyira érez minket. És a nyelvek közt mintha egy hajszálvékony hártya még elférne. „A csókoknál sok mindent megtapasztalhat az ember. Van például a barlang járás, mintha valami barlangba lépnél, nagy üres teret találsz, és néha felbukkan „valami”, ami aztán megint eltűnik. Vagy van a kis „szurikáta” tipus ( ennek semmi köze nincs a mongúz félék családjában élő jószághoz), aki váratlanul csap le a kis hegyes nyelvével az emberre. Vagy van a húsos nyelvü, akivel tele van az ember szája. Viszont van a játékos is, aki mellett azt érzem, mint amikor úttörő koromban akadálypályára kerültem, mindig történik velem valami. Hol beszippant ( alul-felül, és külön-külön is), hol nyomakodik, hol köröz és kereng és tapod, szóval zajlik a szájában ( a szánkban) az élet. A jó csók lényege, hogy közös ritmusra hangolódjunk, és megtaláljuk a behatolás-befogadás, adás-kapás ránk szabott arányát.”
2.Simogatás, érintés, ölelés, mindaz, amit a kezével a bőrön tehet.
Persze, minden tanulható és fejleszthető, de így azt is mondhatom: hogy mindenre születni kell. Megtaníthatóak bármely épelméjűnek a svéd, vagy yumeiho, vagy bármely más masszázs alap fogásai és lépései, de hogy IGAZÁN jó masszőr lesz-e, az szerintem egyértelműen a hozott képességeken múlik. Ugyanígy van ez a simogatás, érintés, ölelés terén is. „Van, aki úgy tud fogni, érinteni, hogy azt érzem, hogy tökéletes a testem. És nem azért tökéletes, mert ilyen, vagy olyan, hanem a maga egyértelmüségében, önmagáért és önmagától tökéletes. Mint egy földcsuszamlás, vagy hegygerinc, olyan nyilvánvalóan önmaga. És ahogy fog, érint , elkezd a testem élni a kezei között. Zsizsegnek az atomok és molekulák, ünnepel az egész test.” ha tanárnő lennék, és ez osztályozandó tantárgy, az ilyenért adnék 5-öst. 1-est pedig annak, akinél azt érzem, mintha valamit le akarna söpörni rólam, vagy valamit keresne a bőrömön. A masszirozása inkább kapirgálás, és bizonytalan, mint az első holdralépés. Ez van. Vannak igazi antitálentumok. No de nem kell mindenkinek mindenben jónak lennie, valamiben pedig mindenki jó. „ És amiről még fontos az érintés témában beszélni: a bújás melegsége és kuckóssága. Ebben van valami „anyás” otthonra találás, valami eredendő biztonság értetet adó melegség. A bújósságban végképp nincsenek technikák. Csak a lélek melege, a szeretet. Ami fura módon akár egy egyéjszakás kaland során is létrejöhet.
3.Klitorális orgazmus az ujjak által
„Na ez az a dolog, amit viszont korrektül meg lehet tanulni! És ha magától nem megy a hím egyednek ( a nők ezt általában jól tudják egymásnak csinálni) , akkor rá kell vezetni! Lentebb, fentebb, erősebben, gyengébben, irányítani, mint vidámparkban a dodgemet. Amit tipikus hibának figyeltem meg (ezt nőtársaim is visszaigazolták) a fiúknál, férfiaknál és férfi lehetőségeknél az az, hogy nem csinálják eléggé kitartóan az ujj munkát. Kicsit izgatják a nőket (általában eléggé ügyesen megtalálva a kis borsónyi méretű, idegvégződésekkel teli dombocskát) , aztán egyből hopp, már bent is a lompos. Türelmetlenek a nőt eljuttatni a klitorális orgazmushoz. A nők viszont nem így vannak ezzel. Ők egyértelűü, hogy egymásnak végigcsinálják az elkezdett munkát. „
4.Vaginális orgazmus (vagy annak a lehetősége) szintén az ujjak által (klasszikus szakszóval: „ujjazás”)
Tapasztalatom szerint ezt van, aki született érzékkel zseniálisan tudja, a másiknak akárhogy magyarázod, nem lesz sokkal több az élmény egy tampon felhelyezésénél. Ez pedig nagyban múlik azon, hogy az illető mennyire „puncibubus.” De persze fejlődni ebben is lehet. „Egyszer volt egy hentes szeretőm, mammamia, hogy tudott ujjazni! Konkrétan ezzel az egy tulajdonságával képes volt irreálisan hosszú időn át magához kötni. Erős, mozgékony ujjai voltak, és imádta a húst, kívül-belül! Ez a titka az egésznek! Vágyjon belebújni a férfi a nőbe, akarja szétcincálni, kiforditani, felcsavarni az ujja hegyére, és úgy körbevinni, megmutatni neki a világot. 10-15 vaginális orgazmust is megéltem egy-egy hosszabb ujjazás alatt. Az ujjak perce igen mozgékony tud lenni, olyanra képes, amire sem pénisz, sem vibrátor nem. Ki és behúzogatni egy-két ujjat, kevés, mint mackósajtban a brummogás. Lelkesedés kell hozzá, a másikra való teljes ráhangolódás, mintha belülről is fel akarná fedezni a nőt. Sőt, továbbmegyek! Az az igazi, mintha tudat alatt a saját női énjét akarná felfedezni és jóllakatni a másikon keresztül. A redőin, a nyálkahártyáján, a G pontján, a méhszáján keresztül. A teremtés kapujának szentségében lehet, olyan közel ahhoz a helyhez, ahol a megfoganás és megszületés történik, aminél közelebb csak a saját megfoganásakor és megszületésekor volt.
5. Klitorális orgazmus a nyelv által, azaz orális szex
Véleményem szerint aki nem szeret nyalni, az nem igazán szereti a puncit. Vagy konkrétan azt a puncit nem szereti, amelyikkel éppen együtt van. ( Ugyanez vonatkozik a pénisszel való orális szexre is.) És forditva is igaz: aki nem szereti a puncit, az soha nem fog igazán jól nyalni. A nyalásnál hasonló a helyzet, mint a klitorisz ujjal való ingerlésénél. Nem kell nagy csinnadratta, meg kell érezni a ritmust, az intenzitást, és a pontos helyet, és addig csinálni, amíg ááááááááááá el nem élvez a nő. …Igen sok férfinél azt tapasztaltam, hogy ebben sem igazán kitartóak. Jelzés szinten megmutatják, hogy ezt is tudják, aztán már a saját örömük izgatja őket. „ ( No de ehhez én is kellettem, az akkori önbizalom hiányos kislány… „Több nőtársammal átbeszéltem, hogy elég gyakori az a nyaló-típus is ( mi nők szerintem mindent sokkal részletesebben kibeszélünk, mint a férfiak, sajna, ez van), amelyik azt hiszi, hogy az a jó orális szex, ha minél variózusabb, és úgy fogja föl, mint valami produkciót. ( Na, ilyenkor például nincs az ember a jelenben) Ungot-berket bejár ( ami előjátéknak szuper, csak aztán koncentráljon főképp arra az egy pontra), olyan az egész, mint valami bemutató – rengeteg elemmel tarkított lefetyelés – aztán kész, azt hiszi, hogy milyen klassz volt. ( Szerencsére már nagyon régóta nem vonzottam be ilyen pancsert. De már nem is mutogatnék senkire, hiszen ha nem jön létre a jelenlét, abban én is benne vagyok.) Ugyanis ha a jelenben van az ember, nincs kitalált, vagy előre tervezett mozdulat. Nincsenek klisék. Mindig csak a most van, és ez a legcsodálatosabb és leginkább kikapcsoló az egészben. Aki kompenzál, és bizonyítani akar, valójában nem is a másikra figyel, hanem arra, hogy a megfeleljen valami áltata elképzelt képnek. Tehát ott van a múltban is, és a jövőben is, csak a jelenben nem. Ilyenkor érdemes lassítani, és finoman segíteni behozni a másikat a mostba. Úgy, hogy a szemébe nézünk, és közben simogatjuk, és elfogadjuk olyannak, amilyen. Tudjuk jól, hogy az elvárások mennyire leblokkolják az embert. Ha már két ember ilyen intim közelségben együtt van, mindenképpen tudnak jót adni egymásnak. Könnyű mondani: csak az elvárásokat, a múltat, a szorongást, a megfelelni akarást „kell” kikapcsolni. Csak figyelni azt, ami a jelenben van. A fények, a színek, a szagok, a másik bőre, az érintés minden tizedmillimétere. És akkor ellazul az ember.”
6. Maga az „action”, azaz az aktus, a coitus.
Ha valami individuális, azaz egyénekre szabott, ez nagyon is az. Igen összetett, mitől lesz maga az aktus mindkét félnek gyönyörteli. Van, hogy kell szerelem, vagy erősebb érzelmi kapocs hozzá, van, hogy nem. Valamiféle kémia, vonzódás mindenképpen kell hozzá. Már írtam, hogy a Káma Szútra alapvetően három nemi szerv méretről tanít (állatok neveivel jelölve), és három fajta szenvedélyességi szintet állapított meg, ami egyéntől függően adott. Még azt az általánosítást is alapul véve, hogy alapvetően változó a hangulatunk, késztetésünk, libidónk. Fontos lehet a szex motivációja. A szex legfőbb okai lehetnek: örömszerzés, stresszoldás, új tapasztalatok szerzése, gyermeknemzés, bosszú, előnyösebb szociális státusz elérése, szerelem, kötődés, köszönetnyilvánítás, önbizalomhiány, kényszer, kötelességtudat, energiaszerzés, illetve az orgazmus által egy egó és kontroll nélküli időtlen állapot, ami nélkül nem is lehet teljes életet élni. Ne értsenek/értsetek félre, ezzel nem azt mondtam, hogy szex nélkül nem lehet teljes életet élni, hanem azt, hogy az elme, egó és kontroll nélküli időtlen állapot megélése nélkül nem lehet. ha ezt nem kapja meg az ember, belebetegszik, vagy beletorzul. Összesítve: „A legjobb aktus ( konkrétan a szeretkezésnek a coitus, közösülés, dugás, stb…szakaszáról van szó) alapvetően és nagy általánosságban akkor lehetséges, ha van kémia, passzent, és körül-belül azonos szenvedélyességi szinten vannak a felek az adott aktus során. De persze mint minden alól, persze ez alól is lehetnek kivételek.
7. Extrák
A szexben levő extrák kategóriához valójában nem hogy sok minden tartozhat, de végtelenül sok minden. Az egész a fantázián múlik. Csak néhány példa rá. „Egyszer és nagyszerű dolog : szex közben az egymás szemébe nézés. Úgy igazán, rendesen, hosszan, mélyen. …Szintén extra, vagyis plusz, ajándék ( mint egy klassz autó, amire még extrákat is raknak), ha valaki jókor, jót tud mondani. Napokon, hónapokon át tudja melengetni egy nő szívét az ilyenkor elhangzó , főleg külső adottságokra, nőiségre vonatkozó dicséret. Nagyszerű érzés, ha nem csak érezzük, de adott esetben ki is mondja a másik, mennyire tetszünk neki, mennyire ízlik neki a puncink, mellünk, stb… Számomra extra gyönyör, ha valaki képes a szélsőséges dinamikákra, és ezen belül az egyensúly, a harmónia megtalálására. A zene nyelvén ezt igy mondanák ( mégiscsak ez az első szakmám): a pianissimótól a fortissimóig, azaz a nagyon lágyan-tól a nagyon erősen-ig megélni a kettőnk együttlétéből adódó legszélső – optimális- határokat. Egy koncert is akkor izgalmas, ha váltakoznak benne a dinamikák, ráadásúl úgy, hogy ez együtt varázsolódik ki a pillanatban.
Az extra müfajhoz tartoznak – számomra – a szerepjátékok. Ez a futókalandokban nem jellemző, bár volt olyan fiúm, akivel a 2.találkozáskor már játszottuk. Viszont a hosszútávú kapcsolatokat nagyon feldobhatja. A szerepjátékokat játszhatjuk eszközökkel, és anélkül is. Ha már itt tartunk: az extrákhoz tartoznak az eszközök, és azok használata. Itt aztán végképp végtelen a választási lehetőség, ugyanis itt, a fizikai szinten folyamatosan eszközök között vagyunk. Csak nézzünk körbe magunk körül! Minden fantázia és kreativitás kérdése! A harisnyanadrágommal máris ki tudom kötözni, vagy leköthetem a szemét. ( Egy másik harisnyanadrággal mindkettőt.) Szóval eszközök mindenfele! ( Még a hűtőben is, gondoljunk a lenyalható finomságokra…Nyami…)
Extra lehet a helyszín és a szituáció is – szintén végtelen megnyilvánulási lehetősége van. „
Nos, remélem sokaknak meghoztam a kedvét, hiszen ahogy már írtam, az erotika a szex előszobája, a vágy ébresztgetése. Biztos vagyok benne, hogy mennél több ember éli meg szabadon, egészségesen a szexualitását, annál több laza, vidám ember lesz a világban. És ha Eckhardt Tolle „kollektív fájdalomtestről” írt, akkor én kollektív gyönyör testről fogok. Sok-sok örömöt!
Soma Mamagésa
Az írás megjelent az Elixír Magaiznban.